Sunday, July 3, 2011

kawen?

hye korang sume..
slm 1 malaysia..

petang petang nie aku saje jew nk share dengan korang s0mething..
cube korang teke ape dye??
sape nak taw kena la bace blog aku yang buwok nie dulu..

huhu.. tapi buwok buwok pom aku sayang taw..
tanpenyer tak ley aku nak merapu lagi.. kui3..
hehehehe~~






sebenarnye aku baru balik kelas nahu sorof nie..
pehhh..memang ngantuk lar kelas petang petang nie.. tengah tazah aku semangat nak aja kitorang,, kitorang mintak la break jap.. g tandas tok cuci muke bagai bagai kan.. tapi aku dok dalam kelas jew.. malas nak jalan,, pikir nak balik nak tidow jew.. huhu.. tapi di sebabkan ustazah nie ade cite bab bab kawin nie tewos aku semangat taw.. meh aku nak cite.. hee~

ini cite benar+betoi+sohih taw!

alkisah sepupu ustazah aku nie ade lar bercintan dengan sorang awek nie.. lame gak lar dorang bercinte tapi akhirnyer tandus di tengah jalan.. tak tersampai lar hajat beliau untuk berkahwin.. oleh di sebabkan itu,, beliau pon frust men0nggeng taw.. c ibu nie pulak risau tengok anaknyer nie asyek bersedih jew.. ibunyer carikkan lar mane mane pompuan yang ibunyer ase berkenan tok di jodohkan dengan dye.. tapi dye tak nak jugak.. maybe dye da serik tok bercinte atau pom dye tak dapat nak lupekan awek lame dye.. cian dye taw.. dye nie bukan tak hensem.. hensem bangat taw.. seperti artis aar0n aziz kot.. chewahh.. hehe.. maksod aku memang hensem sangat sangat lar.. hee~ akhirnyer pade satu hari,, dye cakap kat ibu dye.. dye akan terime sape sape saje yang ibu dye pilih.. dye akan redho.. wahhh.. nak kawin jugak las nyer kn..   >.<   ..hehe.. tapi cite nie tak abeh lagi..

nak minom air jap.. lalalalala~~

ok.. kite sambong alek cite tadi.. huhu.. sebelom kawin dorang berdua nie pon jumpe lar sekejap.. c pompuan nie bawak lar adik dye tok teman,, dorang hanyer bertemu muke saje.. mungkin malu kot.. semase majlis akad nikah,, c laki nie terkejot sangat sebab upe upenyer dye kena kawin dengan akak bukan adik pompuan tu.. nak wat camne kan,, sume da siap tok majlis itu.. dye sedih sangat tapi d sebabkan dye seorang anak yang taat.. dye akur terhadap kate kate parents dye.. 


bayangkan lar,, dye kena kawin dengan c akak yang dye tak suke,, d tambah lak pompuan tu lagi tua dari dye.. memang sdye sangat taw.. dye pon ngadu kat tok ki dye.. pas tu korang nak taw tak ape tok ki dye ckp?? huhu.. jeng jeng jeng.. tok ki dye cakap kan.. "malam malam kamu peluk la dye sambil pejam mate".. haha.. memang lawak la aku dengar tapi nie bet0i taw.. tazah aku yang cakap depan depan aku.. juz tak sempat rakam jew.. hee~

n then sampai sekarang rumah tannge dorang bahagia.. ini sume sebab pompuan itu ade AGAMA! yeah..itu lar jawapannyer.. bia lar tak kaye, tak de rupe janji agame tu ade.. mungkin pasangan kite yang ade agame yang cukup leh bimbing kite ke arah lebih baik.. itu lagi bagus dari dapat pasangan yang hensem o cantik tapi kite selalu sakit hati!haha..



rasulullah bersabda :"Nikahilah wanita dalam 4 kategori iaitu hartanyer, kecantikannyer, keturunannyer dan agamenyer. pilihlah wanita yang ade agame kerana dye akan menjagamu.. :)




cantiknyer pelamin nie.. teringin aku nak dok atas tu.. even wane ungu bukan wane pebret aku tapi aku suke sebab nampak cantik bile d hias macam nie.. lagi pon aku suke wane etam,coklat n pink..takkan la nak wat wane etam?? macam aku bukan wat majlis kenduri kawen la pulak kan.. wane coklat pon gelap jugak.. s0,, tak nampak meriah sangat n wane pink tak sesuai dengan kulit aku yang golap nie.. nanti suami aku macam jambu la pulak pakai baju pengantin wane pink.. hahahaa! nywy..i like diz pic! hope impian aku ley jadi kenyataan.. hehehe..

nie antare contoh contoh pelamin yang korang ley pilih.. cantik sangat kan??bukan selalu nak naik pelamin.. nak jadi raje seari kan.. seari n sekali seumo edop jew.. hehe.. tapi ekot lar kemampuan masing masing kalo nak wat majlis tu.. yang penting korang nanti da sah bergelar suami isteri even majlis tu sederhane o bese bese jew.. hihik~ 





yang nie wane merah..nampak meriah..dari jauh orang da nampak..heehee..




yang nie lak wane pink..nampak cumil jew kan kan kan..huhu~




yang nie lak wane merun.. nampak mewah lar..huk3..


yang nie cam wane emas.. nampak elegan gitu..i like!




yang nie wane putih menampakkan betape sucinyer lar ikatan perkahwinan yan sah tu kan.. besnyer!








p/s : cantik dan hensem tu subjektif,, s0 terpulang pade korang camne nak menilainyer.. masing masing ade citerase sendiri kn.. s0,, semoge korang bertemu dengan orang yang leh wat kan korang bahagie sampai syurge! ..amin.. hehehehe.. (",)


No comments: