Tuesday, July 19, 2011

pantai pandak..


kesukaan yang melande kami semua di pantai pandak, ganu..
i'm very very hepy!
luv u all my pwenz
^_^
















selepas kitorang penat bermain main, kitorang g pasa payang beli DURIAN banyak banyak.. hahahaha..

Wednesday, July 13, 2011

lalalalala~~



cantik kan si gades nie?? so kiut.. hmmm.. 
lebey bek kite diam dari berkate kate.. sebab bile kite blurrrr.. bek jangan menyampok kang tak pasal pasal kena.. macam aku wat kat mak aku bile mak aku cakap dengan atok aku..hahaha.. 






kadang kadang kite ade masalah dan waktu tu lar kite makin dekat dengan-Nya..







HELIZA HELMI.. so sweeeeeeeeet.. cantek kan dye.. untong lar dye,, da la cantik+comey+kiut+sweet+pandai n macam macam kelebihan lagi yang dye ade.. hope aku ley jadi cam dye.. hehe~ <------perasan jew!







suke sangat dengan domo kun! bile dye mara lagi tomey.. tapi kawan aku cakap domo kun nie lar yang penah rogol 10 ekor kambing tuh.. betoi kew?? aku pom tak pasti lar.. masih dalam kajian .. lalalalala~
















Friday, July 8, 2011

pelangi cun!


assalamualaikum..
aku tak taw nak tulis entry tentang ape kali nie..sebab aku bukannyer penulis yang bagus..setakat cakap sesuke hati aku boleh la..nak wat ayat bunge bunge??hmmm..kem salam..haha..cakap pasal ayat bunge bunge a.k.a jiwang nie kan aku suke sangat ayat dari cerite syurge cinte nie..bes!

Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, kita menangis mencari di mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi.


cantik kan pelangi nie..

p/s : jangan merungut bile kite d timpe masalah sebab aku selalu ingat kate kate nie.. "Allah takkan menguji hambanyer dengan sesuatu yang tidak mampu diharungi oleh mereka" 














Thursday, July 7, 2011

hye..

slm..

m0od ; sedih!

windu nak balik uma..windu kat mak..semalam baru jew tepom mak..tapi mak tak bagi balek sebab baru jew sebulan dok cnie,,tambang lak mahal..mak soh dok cnie blaja molep2 jew..tapi mak..owang windu.. :(

hmmm..sedapnyer lar kalo dapat makan laksa yang mak wat kan..kompem tak makan makanan laen da..n owang windu gak kat ayah..hope ayah tenang kat sane..amin..

jom layan lagu ungu yang terbaru..
ungu : percaya padaku!




papai~
:)


Sunday, July 3, 2011

surat cinte ku pade mu..


Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.
Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.



Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Zargos itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Bangla. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 2011 (ade kew??huhu)..

Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di hutan belantare. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelah aku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani kelawar dan kale jengking yang bagai sembilu.Kondominium cinta yang kita bina dari magnet basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. 

Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. 

Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk.

 Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan Popeye, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. 

Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah Mydin Mall Kuala Terengganu, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. 


Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak? Hehehe~





p/s : bercinte cinte jugak..stdy jangan lupe keyh!!  (o-0)

kawen?

hye korang sume..
slm 1 malaysia..

petang petang nie aku saje jew nk share dengan korang s0mething..
cube korang teke ape dye??
sape nak taw kena la bace blog aku yang buwok nie dulu..

huhu.. tapi buwok buwok pom aku sayang taw..
tanpenyer tak ley aku nak merapu lagi.. kui3..
hehehehe~~






sebenarnye aku baru balik kelas nahu sorof nie..
pehhh..memang ngantuk lar kelas petang petang nie.. tengah tazah aku semangat nak aja kitorang,, kitorang mintak la break jap.. g tandas tok cuci muke bagai bagai kan.. tapi aku dok dalam kelas jew.. malas nak jalan,, pikir nak balik nak tidow jew.. huhu.. tapi di sebabkan ustazah nie ade cite bab bab kawin nie tewos aku semangat taw.. meh aku nak cite.. hee~

ini cite benar+betoi+sohih taw!

alkisah sepupu ustazah aku nie ade lar bercintan dengan sorang awek nie.. lame gak lar dorang bercinte tapi akhirnyer tandus di tengah jalan.. tak tersampai lar hajat beliau untuk berkahwin.. oleh di sebabkan itu,, beliau pon frust men0nggeng taw.. c ibu nie pulak risau tengok anaknyer nie asyek bersedih jew.. ibunyer carikkan lar mane mane pompuan yang ibunyer ase berkenan tok di jodohkan dengan dye.. tapi dye tak nak jugak.. maybe dye da serik tok bercinte atau pom dye tak dapat nak lupekan awek lame dye.. cian dye taw.. dye nie bukan tak hensem.. hensem bangat taw.. seperti artis aar0n aziz kot.. chewahh.. hehe.. maksod aku memang hensem sangat sangat lar.. hee~ akhirnyer pade satu hari,, dye cakap kat ibu dye.. dye akan terime sape sape saje yang ibu dye pilih.. dye akan redho.. wahhh.. nak kawin jugak las nyer kn..   >.<   ..hehe.. tapi cite nie tak abeh lagi..

nak minom air jap.. lalalalala~~

ok.. kite sambong alek cite tadi.. huhu.. sebelom kawin dorang berdua nie pon jumpe lar sekejap.. c pompuan nie bawak lar adik dye tok teman,, dorang hanyer bertemu muke saje.. mungkin malu kot.. semase majlis akad nikah,, c laki nie terkejot sangat sebab upe upenyer dye kena kawin dengan akak bukan adik pompuan tu.. nak wat camne kan,, sume da siap tok majlis itu.. dye sedih sangat tapi d sebabkan dye seorang anak yang taat.. dye akur terhadap kate kate parents dye.. 


bayangkan lar,, dye kena kawin dengan c akak yang dye tak suke,, d tambah lak pompuan tu lagi tua dari dye.. memang sdye sangat taw.. dye pon ngadu kat tok ki dye.. pas tu korang nak taw tak ape tok ki dye ckp?? huhu.. jeng jeng jeng.. tok ki dye cakap kan.. "malam malam kamu peluk la dye sambil pejam mate".. haha.. memang lawak la aku dengar tapi nie bet0i taw.. tazah aku yang cakap depan depan aku.. juz tak sempat rakam jew.. hee~

n then sampai sekarang rumah tannge dorang bahagia.. ini sume sebab pompuan itu ade AGAMA! yeah..itu lar jawapannyer.. bia lar tak kaye, tak de rupe janji agame tu ade.. mungkin pasangan kite yang ade agame yang cukup leh bimbing kite ke arah lebih baik.. itu lagi bagus dari dapat pasangan yang hensem o cantik tapi kite selalu sakit hati!haha..



rasulullah bersabda :"Nikahilah wanita dalam 4 kategori iaitu hartanyer, kecantikannyer, keturunannyer dan agamenyer. pilihlah wanita yang ade agame kerana dye akan menjagamu.. :)




cantiknyer pelamin nie.. teringin aku nak dok atas tu.. even wane ungu bukan wane pebret aku tapi aku suke sebab nampak cantik bile d hias macam nie.. lagi pon aku suke wane etam,coklat n pink..takkan la nak wat wane etam?? macam aku bukan wat majlis kenduri kawen la pulak kan.. wane coklat pon gelap jugak.. s0,, tak nampak meriah sangat n wane pink tak sesuai dengan kulit aku yang golap nie.. nanti suami aku macam jambu la pulak pakai baju pengantin wane pink.. hahahaa! nywy..i like diz pic! hope impian aku ley jadi kenyataan.. hehehe..

nie antare contoh contoh pelamin yang korang ley pilih.. cantik sangat kan??bukan selalu nak naik pelamin.. nak jadi raje seari kan.. seari n sekali seumo edop jew.. hehe.. tapi ekot lar kemampuan masing masing kalo nak wat majlis tu.. yang penting korang nanti da sah bergelar suami isteri even majlis tu sederhane o bese bese jew.. hihik~ 





yang nie wane merah..nampak meriah..dari jauh orang da nampak..heehee..




yang nie lak wane pink..nampak cumil jew kan kan kan..huhu~




yang nie lak wane merun.. nampak mewah lar..huk3..


yang nie cam wane emas.. nampak elegan gitu..i like!




yang nie wane putih menampakkan betape sucinyer lar ikatan perkahwinan yan sah tu kan.. besnyer!








p/s : cantik dan hensem tu subjektif,, s0 terpulang pade korang camne nak menilainyer.. masing masing ade citerase sendiri kn.. s0,, semoge korang bertemu dengan orang yang leh wat kan korang bahagie sampai syurge! ..amin.. hehehehe.. (",)


Friday, July 1, 2011

kenape hawa di cipta ketike adam tidur??


  assalam.....

  Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cintanya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebusnya dengan kehidupannya.

 Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikannya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksudnya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang

p/s : pade laki laki kat lua sane, hargailah wanita okeyh!

my junior..

yeah..malam nie akan diadakan perjumpaan antara akak abang dengan junior junior pti nie..hehe..
akak abang? wahhhh..tak sangke pejam celik pejam celik aku da besar..
dan kini aku adalah senior mereka!
hebat tak? hahaha..,,sengal~

hmmm..cam ne la keadaan diorang ea?
i mean camne lar rupe diorang? perangai diorang? n wateve lar..
yang penting aku ialah SENIOR! h0oh0o..
berlagak tak?hehe~
>>aku memang foyos<<

<<tapi aku tak s0mb0ng okeyh!<<hahahaa>>


tapi perjumpaan nie malam nie..
s0,, sekarang aku ade mase tok berjoging lagi..
nak jalan jalan sambil cuci mate..hehe..
maksod aku cuci mate nie dari ngadap laptop (fb) jew..
bukan cuci mate tok tengok orang taw..
huhu..

k lar..pade my jun..c u tonite!
n to all my reader..c u next time keyh!
dadaaaaaaaa~~
 =)