Monday, February 28, 2011

moto kunyit

smoge hbgn nie brkklan..huhu


hahaha..
ak na cite la sal mto kunyit mbe ak sowg nie..
mmg trbaek lar mto dye..
antarenyer::
- moto dye xdew brek kki..bhaye2..
- crmin cc kcek jew..ak ta nmpk pape..juz lobang edong owg blkg jew..ha3..
- tongkat 2..da lar brat,,pnyer la susa ak nk agkt mto dye..huh..
- wane kning..dr joh org nmpk..hehe..
- wt drift sdap gk..huhu..
- sgt laju p mule2 agk smpot..t0ot..t0ot..br0ooommmmm..
- pmijak kaki kt blkg..sget kki ak..hu3..
tp moto dye mmg bes..even ak pompn,,ak akn nek mto dye coz dye la mbe yg ak rapat kt u nie..
ktowg slalu gado p ktowg akn brdamai smule..huhu..
ak,intn n mek mmg rapat dgn dye sjak sem 1 lg..
hrap hbgn nie brkklan smpai ble2..
luv u ol..... =)



frenz 4eve n eve..

p/s :  org kate crik lar kwn yg ley tman kite time susa n sng..e2 lbey bek..

gempak larrr..

hehe..awi nie ak jalani edop cm bese jew..bgon pg g klas n bla..bla..bla..n blaaaaaaaaaaa..
ptg td ak dew test akdh..even dew gak yg ak ta dpt jwb p ak ase lege da lpas..
ps2 ptg td ak,intan n pka engat na g men sofbol tp ta jd la plak coz tgok org amai sgt..da la ktorg na maen2 jew bkn siyes..huhu..sgan lar..las2 ktowg pon konon2 g joging..
ble da smpai kt ronbot unisza nie,,ktowg nmpak lar byk sgt kude tgh brlari2..huhu..ape lg..dgn muke ta mlu nyer g lar kt tmpt kude 2 tok saje2 tgok~~padahal nk tgkap gmbar..huhu~~
bes sgt ak dpt tgok kude 2 dkat2,,pegang2 dye,,tgkap gmbr dgn kude n pgalaman pling bes ak ta dpt lupe bile ak dpt naek kude 2..
wahhhhhhh..truje sgt taw..syok w0o..~~1st time naek kude~~
 intn n pka ta dpt naek p ktorg arap sok ktorg sume dpt naek kude 2..ak pon tringin nk naek lg..fre lak 2..tgkiu ea pokcik empunyer kude krna bri ksmptn pd sy untuk nek kude pkcik 2..huhu..

nape pka truje sgt??haha..

kude alvino..cian dye..p cntik..huhu..

wahhhhhh..1st time nie,,truje jap..h0oh0o..

hehe..

slamber jew dak kcik nie men kude..huu..

p/s:isi la mase lpang anda dgn sbaek mgkin..jgn tdow jew..anda mmpu mgubahnyer.. (msg d smpaikn khas tok dri sndri..h0oh0o)

Saturday, February 26, 2011

yummy2..


sdapnyerrrrrrrr.........

huhu..lapo neh..mentang2 awi nie awie sb2 s0o,ak mls na twun g cafe..hu3..
td ak n intn juz msak nsi dgn telo jew..huhu..but stil sodap~!!
p tbe2 tringin na mkn.......
nk mkn kek coklat~~~
ps2 ak nk mkn eskrem!!
n ak nk mkn coklat..
aduh..sdapnyer kalo dpt mkn 3 bnde neh..ma pebret la katekn..h0oh0o..
sdpnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..lg sdap kalo free..kuang3..
tp sape la na bg ak..tggu ma hsband bg time antaran jew la..kik3..koya..
nt ak na g mydin la bli..huhu..k lar..tata..

kiut kn3..




pling ak ske..hu3..


kek coklat..


so sweet..huhu..









p/s : mkn lar mknan yg brkhasiat n seimbang..jgn ekot sdap pw0t jew..hu3..

jom heboh boh......

huhu..
huhu..ari nie ak bg0n lmbat cket c0z smlm pnat glew owhhh..mcm2 ak wt sprt~~
- koi 8-12stgh adew klas muet   ~~mlpas na men ftsal..s0b3.. =(   ~~
- pas zoho twos ktowg g jom hboh..ktowg g nek van knyit jew..trbaeeekk pnyer van kt ganu..hu3..
even naek van knyit pom ktowg stil hepy coz ktowg g amai2 dgn dak2 gurlz klas ak..da la mcm saden kt dlm van kyit 2..huh..but ktowg stil enj0y.. =) bsing glew lar cm knak2 riang trlpas jew..kui3..
namun sumenyer sggup ktowg tmpuhi dmi na g jom hboh pnyer psal..h0oh0o..ps2 ak jln2 n ak jmpe la arts2 neh..atranyerrr..
-teh syuhaida
-erry putra
-comel fana
ade gk yg ak ta jmpe cm sofaz, akim, n aidid mrcelo n amai ag..huhu..p mls ak nak caro lar..time 2 pom nga pnas glew da..cmpor dgn owg2 len mmg ssak glew lar kt dtran syahbndr uh..huhuk..p ak tgok amai cple2 yg g c2..wahhhh..besnyer..kalo gewe ak ado kn bes..kui3..koya..
pnyer lar lame ktowg brjln kt bndo 2 las2 time nk blik u ta dop van la plak..ad0yai..cian kt ktowg..mbe2 len da blik da,,juz tggl ktowb br3 jew brkjar2an mncrik van yg ta jmpe2 2..huhu..
ktowg br3 dlm bas kayu..huhu..
akhrnyer ktowg amek kputusan nk nek bas bnd0 o bas kayu jew..pnyer la lame tggu owg dlm bas 2 pnoh las2 ktowg naek tksi jew..ish..bek awl2 nek tksi kn sng..ta dew la jmpe mat2 end0on dlm bas 2..mlu jew..huuu~~~
ktowg smpai u koi 11..pas ak mnd n solt twos ak tdow..pnt siot..huhuhuhuhu..tp yg pnting dpt lar ak mrase cene keadaan jom hboh kt ganu neh..h0oh0o..detz oll.. =)

hebak intn lo nie..ade style lar..

~~~ak hrap 1 ari t jun pyo dtg jom hboh..t bley lar ak tgkp gmbo dgn dye..he3..~~~



Thursday, February 24, 2011

izinkan abg nikah lg!

"Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi," Aliyah yang sedang melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak. Adakah dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang. Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah ada siri baru iklan Sunsilk?
Dia menghela nafas panjang.
Dia memandang sekali imbas wajah Asraf Mukmin, kemudian tersenyum. Meletakkan kain yang telah siap dilipat di tepi, bangun lantas menuju ke dapur. Langkahnya diatur tenang. Segelas air sejuk diteguk perlahan. Kemudian dia ke bilik Balqis, Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya, mencium puteri-puterinya sebelum dia masuk tidur. Dahulu, semasa puterinya kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan suaminya. Kini, anak-anak kian beranjak remaja. Kemudian, dia menjenguk bilik putera bujangnya yang berdua, si kembar, Solehin dan Farihin. Pengabisannya dia kembali kepada suaminya.
Asraf Mukmin hanya diam, membatu diri. Dia amat mengenali isterinya. Jodoh yang diatur keluarga hampir 16 tahun yang lepas menghadiahkan dia sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isteri solehah. Namun, kehadiran Qistina, gadis genit yang menjawat jawatan pembantu tadbir kesetiausahaan di jabatannya benar-benar membuatkan dia lemah.
"Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, aku rasa kau mampu untuk beri makan 2 keluarga," sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila dia berdepan dengan Aliyah.
"Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis sanggup bermadu jika itu yang ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis perlukan seseorang yang mampu memimpin Qis," masih terngiang-ngiang bicara lunak Qis.
Akhir-akhir ini, panas rasanya punggung dia di rumah. Pagi-pagi, selesai solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak seperti kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan anak- anak. Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang benar-benar menjerat hatinya.
"Abang , Aliyah setuju dengan permintaan Abang. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu," Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya. Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang panas baran. Aliyah terlalu sempurna, baik tetapi ahh! hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda.
"Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja, boleh?" pelik benar permintaan isterinya. Hendak dipengapakan apakah buah hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab, dia yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan. Dan hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya. Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni, isteri-isteri lebih bijak.
Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid, gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.
"Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri Abang," terjegil bulat mata Qis yang berwarna hijau.
"Kak Aliyah yang minta," masih lembut dia memujuk Qis.
"Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis? Takutlah Qis, silap haribulan dia bunuh Qis!" terkejut Asraf Mukmin.
"Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu orangnya. Abang dah lama hidup dengannya. Abang faham."
Qistina mengalih pandangannya.
Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini Qistina lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati kecil Qistina. Hari ini genap seminggu Qistina bercuti seminggu. Seminggu jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Qistina, namun tidak berjaya. Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Qistina untuk ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik. Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan di masjid Putra.
Dulu, sebelum dia mengenali Qistina, saban malam dia akan bersama dengan Aliyah serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid. Kemudian menghadiri majlis kuliah agama. Membaca Al-Quran secara bertaranum itu adalah kesukaannya. Namun, lenggok Qistina melalaikannya. Haruman Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya benar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan. Seharian di Masjid Putra, dia cuba mencari dirinya, Asraf Mukmin yang dulu. Asraf Mukmin anak Imam Kampung Seputih. Asraf Mukmin yang asyik dengan berzanji. Menitis air matanya. Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada hari itu. Aliyah menunaikan tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada kurangnya layanan Aliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Aliyah.
Tit tit... sms menjengah masuk ke kantung inbox hensetnya.
"Qis minta maaf. Qis bukan pilihan terbaik utk Abang jadikan isteri. Qis tidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis sehebatnya untuk bersama Abang."
Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.
Kepada: Asraf Mukmin, Suami yang tersayang...
Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul berwarna coklat yang hampir saiz dengan A4 itu dibuka perlahan.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.
Salam sejahtera buat suami yang tercinta, moga redhaNya sentiasa mengiringi jejak langkahmu. Abang yang dikasihi, genap seminggu sesi temuduga yang Aliyah jalankan pada Qistina. Terima kasih kerana Abang membawakan Aliyah seorang calon madu yang begitu cantik. Di sini Aliyah kemukakan penilaian Aliyah.
1. Dengan ukuran badan ala-ala model, dia memang mengalahkan Aliyah yang sudah tidak nampak bentuk badan. Baju- bajunya memang mengikut peredaran zaman. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tak sanggup Abang diheret ke neraka kerana menanggung dosa. Sedangkan dosa Abang sendiri pun, masih belum termampu untuk dijawab di akhirat sana , apatah lagi Abang nak menggalas dosa org lain. Aliyah sayangkan Abang...
2. Aliyah ada mengajak dia memasak. Memang pandai dia masak, apatah lagi western food. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tahu selera Abang hanya pada lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah pula Aliyah kalau-kalau selera Abang sudah berubah. Tapi, Aliyah masih ingat lagi, masa kita sekeluarga singgah di sebuah restoran western food, Abang muntahkan semua makanan western food tu. Lagi satu, anak-anak kita semuanya ikut selera ayah mereka. Kesian nanti, tak makan la pula anak-anak kita. Aliyah sayangkan Abang...
3. Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya. Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah, nanti dia akan menjadi ibu pada zuriat Abang yang lahir, jadinya Aliyah harapkan dia mampu untuk mengajar anak-anak Abang untuk menjadi imam dan imamah yang beriman. Tapi, kalau dia sendiri pun kelam kabut memakai telekung...hmmm.. Aliyah sayangkan Abang...
saat cnta brsemi....
Abang yang disayangi, cukuplah rasanya penilaian Aliyah. Kalau diungkap satu persatu, Aliyah tak terdaya. Abg lebih memahaminya. Ini penilaian selama 1 hari, Abang mungkin dapat membuat penilaian yang jauh lebih baik memandangkan Abang mengenalinya lebih dari Aliyah mengenalinya.
Abang yang dicintai, di dalam sampul ini ada borang keizinan berpoligami. Telah siap Aliyah tandatangan. Juga sekeping tiket penerbangan MAS ke Sarawak. Jika munajat Abang di Masjid Putra mengiayakan tindakan Abang ini, ambillah borang ini, isi dan pergilah kepada Qistina. Oh ya, sebelum terlupa, Qistina telah berada di Sawarak. Menunggu Abang... Aliyah sayangkan Abg...
Tetapi jika Abg merasakan Qistina masih belum cukup hebat untuk dijadikan isteri Abang, pergilah cari wanita yang setanding dengan Aliyah... Aliyah sayangkan Abang...
Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk Abangg.. tolonglah bukakan pintu bilik ni. Aliyah bawakan sarapan kegemaran Abang, roti canai...air tangan Aliyah.
Salam sayang,
Aliyah Najihah binti Mohd Hazery.
Tangannya pantas membuka pintu biliknya. Di situ berdiri Aliyah Najihah bersama-sama hidangan sarapan pagi kegemarannya. Dia tersenyum!
Benar, tiada isteri sehebat Aliyah isterinya!

p/s: mmpukah ak jd tabah sprt dye??
Kata orang mencintai tak semestinya memiliki. Memiliki juga tak semestinya dicintai. Tapi kalau cinta itu ikhlas dan suci berbekalkan restu Yang Maha Mencintai, kita akan memiliki apa yang kita cintai dan kita akan dicintai oleh yang memiliki. Jadi seharusnya kita ikhlas dalam mencintai jua memiliki.
ak syg kam0o 4eve n eve..
 

Wednesday, February 23, 2011

cinta oh cinta

Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.
Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.
Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.
Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.
Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..
Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.
Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.
Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….
smoge jmpe cnte yg sjati..amin~

Monday, February 21, 2011

watever larrr..

smlm ak kua g blai polis ps2 g bank islam tok tuka no pin ak n cite sume mslah ak kt org bank 2..slesai mslah ak nk g wt report sgale bagai..pnt+srabot+mympah..huhu..p dsbbkn skongan mbe2 ku syg..ak ttap mnruskan prjlnan ku mnuju ke bando..chewahhhh..ayt ta bley bla..haha..korang na taw kew sb pew??sbnyer wet ak elang dlm bank islam..even ta byak pom p ak ase gram sb brani2 dye g amek wet ak yg da taw xbape byak 2..pokai lar sem nie..na mnx kt mak tp mak ckp nt mk bg sket2..nk mnx kt atok t tkot mak mara plak..wt susa kn atok jew..hurm..da naseb bdn..huhuhu..sab0o jew la..(tgn goyang kak limah)
dlm prjlnan nk blik hostel lak ak dgr cite ta sdap tntang ak..fuhhh..pns!!..da la bengang ps2 tmbah lak prise taik aym dlm mslh ak las2 jd hampeh..~~pe tah ak ckp~~wt2 pham2 jew lar..p ak gram sgt2..nk mrh ank org tp kalo ta dgr ckp gk nk wt cmne..las2 ak wt bodo jew la dgn dye..mls nk msok cmpor ursan dye..kalo org g2 wt saket ati jew bek ta yah lyn..wt srabut pewut jew..huh..tension!
esaimen ak pn da nk hmpir ciap..kalo ley ak nk ciapkn mggu nie n anta kt ustaz..bia rileks sket mggu dpn..test pn mkin byk lg p ak ta bace bku lg nie..adoyai..mls glew lar..ak nk brjaye tp kalo mls nk bace bku nk wt cmne..ak bknnyer pembace bku yg stia..p kalo bace novel 2 ok lar..kalo bku ilmiah kompom awl2 da tdow..huhu..makkkk..nape lar ank mak nie mls sgt..help me!!
mkin lame ak kt ganu nie ak mkin wndu kt uma..wndu kt mak ak,adk2 ak yg dgil2 2..akak abg n kcing ak kt uma 2, n kwn2 lame..nk blik tp nape lar jauh sgt..kalo dkt da lame blik..bknyer pew..tket bas 2 mhal sgt..ak bknnyer owg kaye ley blik slalu..t pokai la ak sb blik uma jew..huhuhu..wndu larrrrrr..


hurm..ak nie bknyer mnusia yg perfect..byk kkurgan tp ak akn cube prbaiki..chaiyok anis naimah! 

LUV my family..

nk dpt ank cm nie lar..huhuhu..(koya)

tomey nyer sy..~kate kucing e2~

be strong..

huh..bberape ari nie ak down glew kot..
mcm2 kjadian yg brlaku..
tp ak tau 2 sume cobaan tok ak,,
huh,,hbat toi cobaan nie..
da abeh 1 dtg lak ag 1..
mace2 ado..
tp ak xkn mgalah..
wlau ape pom trjd ak akn jd kuat..

s0o,life must go on.. =)

 
hyer pd-MU ku brserah...

 to my luvly m0om..pliz pray 4 me yer..

p/s:stiap mslh pst ade pnyelesaiannyer..jgn coba tok myerah sblom brusha!!
cayalah!!!! 

Saturday, February 19, 2011

make me smile...

feeling nyerrr...
hey guys..
ktorg g pntai tlok ktapang ptg td..
actually nk g potostet jew kt kdai dpn unisza nie tp da alang2 kua 2 ktowang pom g la pntai..
sje jew nk amek angin kt sane smbl mkn2 ikn tepung..huhu..sodap!!
..gndingan ideal atra ikn n air klape..like3..
~smile always~
da lpas mkn pn ape lg..
brgmbar sakan la kwn2 ak nie..
ak jew yg x sb ak pmlu..muahaha.. ~tpu~
mls la nk taip lg..
korang tgok je la pic nie.. ~e2 ler motif ak sbnrnyer..hehe..~

gune kmera mhl ika..kmera nikon beb..haha..


cmra women:afifah adila
p/s:owg kate g pntai ley tngkn ati ktike ksrabutan mlnde..jd,,renung2 kn n slamat bramal yer!! =)

tinggal kenangan...

~kini tinggal kenangan~
Hiba+sdey+trkjot ati nie ble dpt taw dye xcden..cpt2 ak g spital ganu nk taw ape trjd..ak ta kesa pn pkul bape time 2 sb yg pnting ak taw keadaan dye cmne..mgkin dye xdpt lihat ak sb dye koma time 2,,tp ak akn bg dye skongan sb dye abg+senior+kwn ak..
hari2 ak mlawat dye dgn hrpan dye cpt sdar..
tbe2 ak dpt taw pd 16hb yg dye suda tiade..wt slame2 nyer..sdey ta trkate time 2..ak rndu dgn prangai dye yg bleh mmbuatkn org trsenyum..
ak tringat kenangan kami kt gunung tebu, dye ttap nk daki gunung wlupn ak taw dye pnt..p dye ttap brusaha agr smpai ke puncak brsame kwn2 yg lain..mcm2 tragedi yg brlaku spnjang pndakian 2..hehe..bia lar kngn 2 ak smpn smpai ble2 yer..~hnyer ak n dye~
lg pon dye sgt klaka,baek,n suke wt ak trsnyum malu...ahhaaa... biarpun kdg2 ak brase gram dgnnyer tp kini ak mrnduinyer...tp ak sedar ajl maut d tgn tuhan..
kami pena g knvoi intgriti anjurn persada n sprm same2..ak ta sgke dye join knvoi nie n mmg ktorg ta ley jmpe,kalo x mcm2 bnde dye nk knekn ak..
p ak ta kesa sb time ktorg brhnti mkn n isi myk kt petronas,dye blnje ak gule2 kapas yg wane pink 2..suke ati ak sb dpt gule2 2..hehe..hurm..kini sumenyer dlm kngan..~teng sb blnje ak my pwen~
ak pena trpkir gk..
sape lg nk kaco ak??
moto sape ak nk pnjm??
ak nk knekn sape?
nk chat dgn sape?
mcm2 lg bnde yg wt ak trngat kt dye..
urm..mcg trakhir yg dye pnh bg ak..*tengs sweety 4 ur concern..gudnite*..mmbuatkn ak rndu kt dye,,khlangan sseorang mmg mnyakitkan..tp ak harus trime knyataan..ak hrus tbah utk mneruskn khdupan..
<<sdrlah wahai anies naema,,dye suda tiade>>
..smoge dye bhgia d sane..
kini,ak mst mlalui hri2 yg dtg tnpa dye..ati ak bgai x prcaye tp sape lar ak nk mlwan ktntuan ilahi...semoge dye d tmpatkn dgn org briman n para solihin... ~alfatihah~

Friday, February 18, 2011

rase teruje..

intan,ak,amnah
Pagi nie dlm koi 3 lbey ak menulis kt blog ak nie..huh..
puas ati ak nie stelah sekian lame 
ak nak wat blog yg susa nk jd2 nie..
kini ak tlah brjaya..hahahaha..
~Thniah tok diri ak sndri~
sbnrnyer name tjok blog ak nie 
dr sumber inspirasi kwn ku ~intan~ (bangge la 2)
ak gak tlah d bntu oleh tmanku ~amnah~
tok mmbuat blog ak..
sory la coz trpakse ajr ak yg srabot neh!! hehe..
yeehaaa..ak ase teruja mlihat blog ak
yg xbape cntik nie tp bg ak cun kot..
(bese la kn bdk bru blaja)huhuhu..
soe lar kwn2..ak ta reti nak brmadah puitis la..
ta rti na brjiwang karat coz time kcik2 mak ak soh ngaji jew..hua3..
pasan glew!
blog ak smple jew..
ak sjew tulis blog nie sbg kngn ble ak da tue nnt..
 ley ak bg ank ccu ak tgok..h0oh0o..
mklom lar..
sjak mngkat dwase nie
ingatan ku nie jd mengong sket (peluper)..huhu..
tok kwn2..tengs bg ak sk0ngn
tok mnulis blog nie..cyg kowang sume..huhu..muah!!