Wednesday, October 5, 2011

maafkan aku..

maaf..
maybe diri nie..
bukan yang terbaek tok awak..
bukan seperti yang awak inginkan..
bukan seperti yang awak idamkan..
bukannyer insan sempurne..
aku juz manusia yang banyk kekurangan..
selalu wat clap..
tapi aku akan berusaha tok jadik yang terbaek..
mungkin bukan ari nie, esok atau luse..
but after nikah inshaallah..
dan andai de jodoh kite pasti bertemu juge akhirnyer kan kan kan..

k lar.. pade awak..tengs for everything..

p/s: *senang cite aku nie gadis bolok tapi bukan gadis lombok okey!huh..*



aku sedey taw..ase nak jerit jew kuat kuat bia kambeng kambeng sebelah uma aku terberanak awal cket sebab kene kejutan suare dinosor aku neh..hahahaha..










owh..my heart..

assalam..
diz entry about heart..
hoho..ya..memang cik anies sekarang suda pandai berjiwang jiwang..
*taip sambil tersengih sengih*

Hurmmm.. hati manusia nie bile bile ley berubah
name pon manusia kan..
kadang kadang nak yang itu..
kadang kadang nak yang nie..
*kadang kadang mintak penampo kan kan kan*hahaha..
tapi aku mintak kalo aku jatuh cinte nie..
aku harap dye ley jadi suami tok aku..
imam kepada aku n anak anak aku nanti..hehe.. *gatai nak kawen da*



hahaha..k lar..
bui bui




imy lar.. hahaha.. *ngade ngade*





ily so much much much.. hahahaha..





Tuesday, October 4, 2011

menghitung hari exam..

hye korang..da lame aku tak menghapdet blog aku nie..sory lar..aku bukan nyer penulis blog yang setia taw..setakat tulis tok suke suki ley lar..hehe..
aku nak wish gudluck tok adik aku yang amek pmr taon nie..hope dye ley wat yang terbaek ea..angan jadik cam aku da lar..result pmr hampeh gare gare cinte monyet punyer pasal lah! monyet pom tak cam 2 kot.. hahaha..da la, 4get it..warghh..*tension*
tak lame lagi nak final.. 9hb nie da start da..uish..satu hape pom tak bace lagi.. tengok orang da nak terkua otak dorang dok hapal bagai bagai..hahaha.*nampak sangat tipu nyah!*
korang sume..doakan lar aku ek.. (=

bui bui..




huiii.. ase nak tercabot otak aku tengok buku yang tebal tebal nie.. kalah  ketebalan tahik gg  hantu kak limah.. hahaha..






OMG ! kan bes kalo time time cam nie hencik yayunks bawak kite g kua.. ahahahaks... *godiksss*



Tuesday, August 16, 2011

cuti..

assalam..
hari ini aku tidak perlu bersiap siap untok ke kelas..
tidak perlu juge berkejar kejar mengejar mase..
tidak perlu bangun awal pagi seperti biase..
dan bagai bagai lagi..

sebab ari nie cuti..
cuti nuzul quran..
banyak banyak kan lar ibadah kite sume di bulan pose nie taw! hehe..
semoge hari-hari kite yang datang menjadi lebih bermakna..






ampunkan lar dose ku dan keluarge ku Ya Allah..sesungguhnye Kau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..amin.. 




aku kini menunggu hari demi hari supaye cepat pulang ke rumah..
mak,adik2 n akak..c u next week owkeyh!
n pade ayah..semoge tenang d sane..syg sgt kt ayh..
n pade abg..semoge kam0o chat d prantauan..
i luv my family.. =





akan ku buktikan 1 ari nanti aku akan berjaye!!







Monday, August 15, 2011

m.a.l.a.s

hallo..
eh..assalamualaikum sume..
hurmmm..da lame glew ak x hapdet blog ak neh..
yeah..sesungguhnyer ak sgt M.A.L.A.S! haha.. 

malas
rajen
malas
rajen..

nak rajen tapi malas..
huh..watever larrr..

macam macam aku nak cite tapi haku m.a.l.a.s nak menaip panjang panjang..
yang penting
aku sangat bahagia..
bahagia sebab ade orang sayang aku..
hua3..
 (perasan glew kentang)
n paling bes aku kena mara kaw kaw
 dengan mak aku minggu lepas..
ini sume gare gare aku..
 degil nak mampos..
sebab?? 
hurmm..lupe da..
(siyes tpu)
sory mom..
anak mak memang degil pon..hahahaha..
(ngaku beb)..

8.8.2011
omg..
tragedi malang tidak berbau..
tapi kalo bau..bau ape ye??
bla..bla..bla..
m.a.l.a.s den nak taip lagi..


haha..
c u s0on..


ncem tak kekasih gelap aku??
hahahahahaha..
koya e2 bagos! =='





Tuesday, July 19, 2011

pantai pandak..


kesukaan yang melande kami semua di pantai pandak, ganu..
i'm very very hepy!
luv u all my pwenz
^_^
















selepas kitorang penat bermain main, kitorang g pasa payang beli DURIAN banyak banyak.. hahahaha..

Wednesday, July 13, 2011

lalalalala~~



cantik kan si gades nie?? so kiut.. hmmm.. 
lebey bek kite diam dari berkate kate.. sebab bile kite blurrrr.. bek jangan menyampok kang tak pasal pasal kena.. macam aku wat kat mak aku bile mak aku cakap dengan atok aku..hahaha.. 






kadang kadang kite ade masalah dan waktu tu lar kite makin dekat dengan-Nya..







HELIZA HELMI.. so sweeeeeeeeet.. cantek kan dye.. untong lar dye,, da la cantik+comey+kiut+sweet+pandai n macam macam kelebihan lagi yang dye ade.. hope aku ley jadi cam dye.. hehe~ <------perasan jew!







suke sangat dengan domo kun! bile dye mara lagi tomey.. tapi kawan aku cakap domo kun nie lar yang penah rogol 10 ekor kambing tuh.. betoi kew?? aku pom tak pasti lar.. masih dalam kajian .. lalalalala~
















Friday, July 8, 2011

pelangi cun!


assalamualaikum..
aku tak taw nak tulis entry tentang ape kali nie..sebab aku bukannyer penulis yang bagus..setakat cakap sesuke hati aku boleh la..nak wat ayat bunge bunge??hmmm..kem salam..haha..cakap pasal ayat bunge bunge a.k.a jiwang nie kan aku suke sangat ayat dari cerite syurge cinte nie..bes!

Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, kita menangis mencari di mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi.


cantik kan pelangi nie..

p/s : jangan merungut bile kite d timpe masalah sebab aku selalu ingat kate kate nie.. "Allah takkan menguji hambanyer dengan sesuatu yang tidak mampu diharungi oleh mereka" 














Thursday, July 7, 2011

hye..

slm..

m0od ; sedih!

windu nak balik uma..windu kat mak..semalam baru jew tepom mak..tapi mak tak bagi balek sebab baru jew sebulan dok cnie,,tambang lak mahal..mak soh dok cnie blaja molep2 jew..tapi mak..owang windu.. :(

hmmm..sedapnyer lar kalo dapat makan laksa yang mak wat kan..kompem tak makan makanan laen da..n owang windu gak kat ayah..hope ayah tenang kat sane..amin..

jom layan lagu ungu yang terbaru..
ungu : percaya padaku!




papai~
:)


Sunday, July 3, 2011

surat cinte ku pade mu..


Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.
Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.



Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Zargos itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Bangla. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 2011 (ade kew??huhu)..

Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di hutan belantare. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelah aku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani kelawar dan kale jengking yang bagai sembilu.Kondominium cinta yang kita bina dari magnet basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. 

Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. 

Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk.

 Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan Popeye, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. 

Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah Mydin Mall Kuala Terengganu, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. 


Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak? Hehehe~





p/s : bercinte cinte jugak..stdy jangan lupe keyh!!  (o-0)

kawen?

hye korang sume..
slm 1 malaysia..

petang petang nie aku saje jew nk share dengan korang s0mething..
cube korang teke ape dye??
sape nak taw kena la bace blog aku yang buwok nie dulu..

huhu.. tapi buwok buwok pom aku sayang taw..
tanpenyer tak ley aku nak merapu lagi.. kui3..
hehehehe~~






sebenarnye aku baru balik kelas nahu sorof nie..
pehhh..memang ngantuk lar kelas petang petang nie.. tengah tazah aku semangat nak aja kitorang,, kitorang mintak la break jap.. g tandas tok cuci muke bagai bagai kan.. tapi aku dok dalam kelas jew.. malas nak jalan,, pikir nak balik nak tidow jew.. huhu.. tapi di sebabkan ustazah nie ade cite bab bab kawin nie tewos aku semangat taw.. meh aku nak cite.. hee~

ini cite benar+betoi+sohih taw!

alkisah sepupu ustazah aku nie ade lar bercintan dengan sorang awek nie.. lame gak lar dorang bercinte tapi akhirnyer tandus di tengah jalan.. tak tersampai lar hajat beliau untuk berkahwin.. oleh di sebabkan itu,, beliau pon frust men0nggeng taw.. c ibu nie pulak risau tengok anaknyer nie asyek bersedih jew.. ibunyer carikkan lar mane mane pompuan yang ibunyer ase berkenan tok di jodohkan dengan dye.. tapi dye tak nak jugak.. maybe dye da serik tok bercinte atau pom dye tak dapat nak lupekan awek lame dye.. cian dye taw.. dye nie bukan tak hensem.. hensem bangat taw.. seperti artis aar0n aziz kot.. chewahh.. hehe.. maksod aku memang hensem sangat sangat lar.. hee~ akhirnyer pade satu hari,, dye cakap kat ibu dye.. dye akan terime sape sape saje yang ibu dye pilih.. dye akan redho.. wahhh.. nak kawin jugak las nyer kn..   >.<   ..hehe.. tapi cite nie tak abeh lagi..

nak minom air jap.. lalalalala~~

ok.. kite sambong alek cite tadi.. huhu.. sebelom kawin dorang berdua nie pon jumpe lar sekejap.. c pompuan nie bawak lar adik dye tok teman,, dorang hanyer bertemu muke saje.. mungkin malu kot.. semase majlis akad nikah,, c laki nie terkejot sangat sebab upe upenyer dye kena kawin dengan akak bukan adik pompuan tu.. nak wat camne kan,, sume da siap tok majlis itu.. dye sedih sangat tapi d sebabkan dye seorang anak yang taat.. dye akur terhadap kate kate parents dye.. 


bayangkan lar,, dye kena kawin dengan c akak yang dye tak suke,, d tambah lak pompuan tu lagi tua dari dye.. memang sdye sangat taw.. dye pon ngadu kat tok ki dye.. pas tu korang nak taw tak ape tok ki dye ckp?? huhu.. jeng jeng jeng.. tok ki dye cakap kan.. "malam malam kamu peluk la dye sambil pejam mate".. haha.. memang lawak la aku dengar tapi nie bet0i taw.. tazah aku yang cakap depan depan aku.. juz tak sempat rakam jew.. hee~

n then sampai sekarang rumah tannge dorang bahagia.. ini sume sebab pompuan itu ade AGAMA! yeah..itu lar jawapannyer.. bia lar tak kaye, tak de rupe janji agame tu ade.. mungkin pasangan kite yang ade agame yang cukup leh bimbing kite ke arah lebih baik.. itu lagi bagus dari dapat pasangan yang hensem o cantik tapi kite selalu sakit hati!haha..



rasulullah bersabda :"Nikahilah wanita dalam 4 kategori iaitu hartanyer, kecantikannyer, keturunannyer dan agamenyer. pilihlah wanita yang ade agame kerana dye akan menjagamu.. :)




cantiknyer pelamin nie.. teringin aku nak dok atas tu.. even wane ungu bukan wane pebret aku tapi aku suke sebab nampak cantik bile d hias macam nie.. lagi pon aku suke wane etam,coklat n pink..takkan la nak wat wane etam?? macam aku bukan wat majlis kenduri kawen la pulak kan.. wane coklat pon gelap jugak.. s0,, tak nampak meriah sangat n wane pink tak sesuai dengan kulit aku yang golap nie.. nanti suami aku macam jambu la pulak pakai baju pengantin wane pink.. hahahaa! nywy..i like diz pic! hope impian aku ley jadi kenyataan.. hehehe..

nie antare contoh contoh pelamin yang korang ley pilih.. cantik sangat kan??bukan selalu nak naik pelamin.. nak jadi raje seari kan.. seari n sekali seumo edop jew.. hehe.. tapi ekot lar kemampuan masing masing kalo nak wat majlis tu.. yang penting korang nanti da sah bergelar suami isteri even majlis tu sederhane o bese bese jew.. hihik~ 





yang nie wane merah..nampak meriah..dari jauh orang da nampak..heehee..




yang nie lak wane pink..nampak cumil jew kan kan kan..huhu~




yang nie lak wane merun.. nampak mewah lar..huk3..


yang nie cam wane emas.. nampak elegan gitu..i like!




yang nie wane putih menampakkan betape sucinyer lar ikatan perkahwinan yan sah tu kan.. besnyer!








p/s : cantik dan hensem tu subjektif,, s0 terpulang pade korang camne nak menilainyer.. masing masing ade citerase sendiri kn.. s0,, semoge korang bertemu dengan orang yang leh wat kan korang bahagie sampai syurge! ..amin.. hehehehe.. (",)


Friday, July 1, 2011

kenape hawa di cipta ketike adam tidur??


  assalam.....

  Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cintanya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebusnya dengan kehidupannya.

 Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikannya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksudnya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang

p/s : pade laki laki kat lua sane, hargailah wanita okeyh!

my junior..

yeah..malam nie akan diadakan perjumpaan antara akak abang dengan junior junior pti nie..hehe..
akak abang? wahhhh..tak sangke pejam celik pejam celik aku da besar..
dan kini aku adalah senior mereka!
hebat tak? hahaha..,,sengal~

hmmm..cam ne la keadaan diorang ea?
i mean camne lar rupe diorang? perangai diorang? n wateve lar..
yang penting aku ialah SENIOR! h0oh0o..
berlagak tak?hehe~
>>aku memang foyos<<

<<tapi aku tak s0mb0ng okeyh!<<hahahaa>>


tapi perjumpaan nie malam nie..
s0,, sekarang aku ade mase tok berjoging lagi..
nak jalan jalan sambil cuci mate..hehe..
maksod aku cuci mate nie dari ngadap laptop (fb) jew..
bukan cuci mate tok tengok orang taw..
huhu..

k lar..pade my jun..c u tonite!
n to all my reader..c u next time keyh!
dadaaaaaaaa~~
 =)

Wednesday, June 22, 2011

funfair..

uit..slm 1 malaysia..
hehe..ak nk cite sal funfair yg ak naik kat ganu ari 2..
memang bes glew!!
trase hebat ak naek bende2 alah yang ade kat sane..haha..
tanjat gegirl taw!huhu..

syok!
nie permainan yang trun naik tu..xdew lar takot sgat..haha..foyos<<

nie lak permainan yang paling glew la bagi ak..boley lak dye pusing 360 darjah..pening pale otak aku campo takot n bagai2 lar..aku ase nak menangis jew..ciap aku jerit2 lagi soh benti tapi dye wat bodo jew..kuwang asam!haha..pas turun 2 ak memang trauma gak lar..p kejap jew..pas 2 men game laen plak..hahaha..

nie lak pas men roller coaster lak..hehe..memang lar x panjang sangat tapi bes gak lar..macam budak2 plak kitorang nie..hee~~




selain tu, kitowang masok uma antu dengan buaian yang tinggi tu..p uma antu nyer xbes langsong..ak tengok antu2 nyer cam ngok ngeks jew..kucing aku pon xterkejot kalo dye tengok..da la mahal..cam siot jew..haha..yang buaian tu memang bes la..aku pening dibuatnyer..


yg penting ak, ika, mona, ain memang enjoy glew lar!tengs korang coz sudi kua dgn ak..hehe..

p/s:enjoy tu enjoy gak..p jgn lebey2..hee..kalo mak ak taw abeh aku..ahaks.. (o_0)







Monday, June 20, 2011

kelantan terbaek!

assalam korang sume..peace no war!!

petang nie di iringi angin sepoi-sepoi nie aku nak cite pengalaman ak time pegi kelantan ari 2..memang bagi ak bes sangat lar..terbaek punyer..hehe..pas abeh kelas ari khamis ari 2, kami ber7 pegi lar balik kelantan..yang pegi aku, intan, ika, amnah, ain, rokiah n suzi.. tapi rokiah n suzi tak ekot balik uma ika, dorang balik uma sendiri lar..juz kami ber4 jew yang dok uma ika..bile da sampai umanyer memang penat glew lar..pas mandi memang teros tido sebab tak sabar tunggu ari esok..maklom lar, 1st time datang kelantan..huhuhu..
es0knyer bermule lar perjalanan kitorang menjelajah kelantan..pagi pagi lagi kitorang da bangon g munduk..munduk nie kat thailand, naek perahu nak g seberang 2..memang bes lar sape yang jatoh dalam sungai 2, kompom tak timbol timbol da..hee..bile da sampai aku ase teruje sangat sebab barang barangnyer memang murah glew..mahal lagi barang mydin kt kuale ganu nie..huhuhu..banyak gak wet aku abeh kt munduk nie..s0b3..

pas g  munduk, kitorang g kb mall n pas 2 g wakaf cek yeh pulak..memang berjalan sakan la..sonok sangat aku ase..macam nak g lagi..teringat ak minum c0ol blog kt kb mall..pehhhh..tibe2 ngidam lak c0ol blog h0ney dew campo jelly wane wani..hihie..p aku panggil air bubble jew kat selango..h0oh0o..

hmmmm..aku nak cite pasal sweet c0uple nie..aku nampak dew orang nie kan beli baju c0uple same..memang smart lar bajunyer..jeles aku tengok taw..nak gak cam 2..huhu..tunggu je lar de jodoh tak kemane kan kan kan..hahahak..wait n see!

muke semangat time nak g kelantan..



transport nak g munduk..perahu..papepun kami ber5 da dapat g thai..haha..thai pon jadik lerrr..hee~


nie gamba kat munduk..nie la perahu yang kami naek..bes!hehe..



nie time aku tengah poyo sorang sorang..hehe..




wahhhh..i like diz pic..hehe..



haa...nampak tak??inilah tiket kami..panjanggg betoi..korang ade??tak de kan..huuhuu..

kelantan bes!
len kali aku nak g lagi..hehe.. 
(^^,)

Wednesday, June 15, 2011

jejalannn......

hye..
hari nie aku nak g kelantan..
memang teruje sangat2 sebab xpenah g jalan2 kt kelantan..
kalo penah g pun sebab ade kursus kat tok bali,kelantan..
tapi,tak dapat g mane2 pon juz dok kt c2 dengar cramah n bla bla bla........

tapi kali nie aku pegi sebab nak terokai semua tempat yang ade kat kelantan..chewah!!
haha..tak saba rasenyer..
berdebar2 jant0ng aku nak g nie..<<<foyos glew!huhu..
k lar..time 2 go..
daa~~~

Tuesday, June 14, 2011

cuti-cuti keje

assalam..
pehhhhhhhhh..brhabuk campur taik cicak da blog ak nie haa..haha..jap2..pggil cleaner..
yeahh..clean n clear suda..
hmmm..slame sbulan cuti,,sbulan jugek la ak xbkak natang nie..

ketinggalan zaman tol ak sbb aku xtaw pe cite mmbe2 blog ak..chewah!!macam la rmai mbe2 blog ak..kui3..nk termuntah aku..haha..alahai..nie sume gare gare ak keje cuti tadi..ak kje kt pza hut..pehhhhhhhhhhh..bg ak mmg terbaek lar keje kt pza..bkn ape..macam2 pza ak dpt mkn..contohnyer pza hawaian chic, super sup,n wateve lar..yg pnting pza make me hepy!hehe..al0ohaa..jgn jles!!kik3..muke brlgak siot.. ;p
n yang besnyer ak dapat jumpe kawan2 yg mmg sporting glew lar..huhu..wndu sangat kt naema,azmi,epul,kimi,sharil,sir ram n ramaiiiiiii lg lar..wnduuuuu sgt taw!huhu..tah ble lg dpt jmpe korang kn..t jgn lupe contact2 ak taw!wnduu sgt2 taw..ummmuah10ox..hehehe..terover la plak..kui3..

i like pza hut!n im so hepy with my salary..sh0ping3!ahaks..xley2..smpan tok kawen..hehehe..m0od:berangan..













Tuesday, May 3, 2011

..::suke suki::..

s
e
r
a
b
o
t

maaf kwn2..s0e kalo de slah n clap..
ak taw ak bkn kwn yg trbek..
c0z ak bkn insan yg smpurne..
juz insn bese jew..
xpnyer pape..
hnyer skeping ati..
chewahhhh~~



ayt bongek time kbusyanan..


tbe2 aseee...
nk mkn larrrrrr..

lap0o~
lapo0~~
lap0ooooooo00o0o~~~



nie tbe2 saje nk mnaip..
nk gtaw s0methg..
k0non2 kowg xtaw..
da taw pn wt xtaw jew..
sok ak las pper!!!
hua3..



m0od:bahagie..



pada kwn2............................
intan+pipah+pka+masyi+nisak=luv u ol!!
mmmmmmmmmuahhhhhhhh.....     ;)


detz ol..
from me..
-dak kuat merapu+meraban-
hehehe.. ;p








Friday, April 15, 2011

busyan!

ari nie ari jumaat..
s0,,cuti n pah bg0n td0w twos ak wt kje:
bs0h bju..
lyn fb..
kms2 blik
n ps2 ak xtaw nk wt mende..
juz dok trmen0ng n brangan jew..huhu..
thap gban pnyer bosan..
hurmmm..

a
k
u
b
0
s
a
n
g
l
e
w

l
a
r
h
!


jom lyn lgu ayu sitha :
Tuhab berikan aku cinta!
=)




Thursday, April 14, 2011

d0wn jap..

ari khmis td ak exm nahu..td 2 smlm la..ak tensi0n+bengang+stress+bi0l n bgai2 d sbbkn jwb nahu srof td..huhu..da la soklan mmg susa thap gaban nk branak lar..hee..gram ak..ak xdpt jwb w0o..2 la..sape soh byak men..0rg soh bace bku p dye g wt mende tah hape2..kalo mk ak ade mst kne pot pet pot pet bla bla bla n bla n blaaaaa n bla dan blaa..huh!
ak ase mrkah ak pling sket dlm klas 2..mmg cket pn sb td time marking krtas,,ak nyer pling low..kuwang asam toi..p nk wt cene..da nsib bdn..chewah..pdahal slah dri sndri sb xbace..pdn muke..h0oh0o..
ak pom elangkn tnsion ak dgn brjlan2 d mydin ptg td..p xbli pape pom,,saje nk wt lupe sbentar sal ak nyer test 2..huhu..pape pom ak arap final t xdew lar jd cm td..
pape pom..life must go 0n..
n ak xsab0o glew nk blik uma nie..nk jmpe my fmly..n  ak jles ble ak tepom mk ak smlm..dorang nga mkn duyan amai2..warghhh..xaci..xtggu ak pom..s0,,blik nie ak nk bedal abes abesan lar..huhu..wait n c!
n ari sb2 nie ak ade muet..pas muet,,mlnyer ak nk blik uma da..slmat tggl unisza n pd kwn2 yg xblik 2,,jage alr blok mryam molep2 deh..hahaha..







Monday, April 11, 2011

edit2..

syanteks x??





tengs pd cik afifah adila kerna beliau trsgat lar rajin mnolong editkn gmbr2 sy..
jasamu kn ku knang slalu..haha..
n ak ske sgt pe yg ko edit..
mmg trbaek lar!!
cyg kam0o..
=)
















byk lg gmbrnyer..p nk tnjuk yg nie jew..
sbb ak pling ske yg nie lar..
dets ol..
daa~

wat renungan tok ak..


Menyorot dahsyatnya mitos cinta meracuni pemikiran generasi muda hari ini, pelbagai maksiat menular di sana sini.
Gadis hilang harga diri. Pemuda meratah dara sesuka hati. Anak pungut merata-riti.
Ah, sekotor inikah cinta anak muda? Tidak! Cinta itu tidak kotor bahkan suci sekudus embun pagi.
Tangan manusialah yang mengotorinya.
Aduhai pemuda-pemudi yang sedang hangat bercinta!
Bukankah Allah menyediakan jalan halal buat menyuburkan cinta yang sedang mekar antaramu dengan si dia?
Kenapa tidak nikah sahaja? Boleh khalwat lama-lama.
"Ingat nikah tu senang?!" Mungkin ini persoalannya.
Mungkin ini yang membelenggu pemikiran anak muda yang sedang bercinta.
Sama ada jawapannya senang atau susah, setiap pasangan yang sudah jatuh hati perlu ada niat untuk memilih jalan halal lagi diberkati ini.
Niat yang bersih berperanan mengawal diri agar terhindar dari lembah zina terkutuk dan segala perkara yang menghampirinya.
Apa yang dinamakan cinta lelaki dan perempuab asing hanya boleh dinikmati selepas berumah tangga. Ingat tu!
Kunasihatkan diriku jua dirimu hai muda-mudi, dalam urusan jodoh, apa pun keputusan buatlah sebagaimana yang dianjurkan oleh syarak dengan jalan istikharah dan musyawarah (berbincang).
Andai di sana nampak keserasian, usah terlalu fikirkan masalah, berfikirlah dengan optimis.
Ambil langkah yang diizinkan Allah seterusnya iaitu dengan berkhitbah (bertunang) dan saling setia pada janji syarak yang menghampiri zina lagi tidak diredhaiNya.
Khusus buat pemuda-pemudi yang sedang dilamun cinta,
Penulis ingin berbicara dengan muda-mudi yang sedang lemas dalam lautan cinta.
Teristimewa buat mereka yang tidak meletakkan nikah sebagai prioriti sekarang, demi untuk meneruskan belajar atau mengejar cita-cita.
Seringkali bila ditanya pada syabab (pemuda) tentang kenapa tak segera berzaujah (menikah), mereka amat risaukan masih tak mempunyai pekerjaan tetap.
Sedangkan ada hadis yang mana Nabi berpesan agar menyegerakan nikah bagi yang sudah bertemu calonnya.
Pemuda selalu bimbang jika tak mampu memberi nafkah kepada bakal bidadari dan seluruh isi rumahnya nanti.
Faktor ekonomi amatlah membebankan benak mereka. Betulkan ya syabab?
Kerisauan ini lumrah... ia lahir dari kesedaran bahawa perkahwinan itu bukan suka-suka tapi penuh tanggungjawab.
Sesetengah orang membuat perhitungan hidup secara matematik, contohnya jika seorang memerlukan biaya RM1000 maka dua orang memerlukan RM2000.
Hidup sendiri pun sukar dibiaya apatah lagi membiayai hidup orang lain.
Faktor ini membuatkan sang pemuda takut berkahwin.
Gambaran seperti ini semakin memberat apabila hidup dikuasai berhala bernama materialisme.
Apatah lagi masyarakat terlalu meletakkan ukuran materialisme dalam menjalani hidup.
Al-Quran mengecam keyakinan materialisme seperti ini dan menyuruh kita berfikiran optimis. Lihatlah Allah memberi berita gembira berupa kecukupan kehidupan bagi pasangan yang berkahwin:
"Dan nikahkanlah orang yang sendirian antara kamu, dan orang-orang yang layak nikah di antara hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memampukan mereka dengan kurniaNya, dan Allah maha luas pemberian_Nya lagi maha mengetahui." - [An-Nur: 32]
Nah, itu jaminan Allah. Jaminan siapa yang lebih patut dipercayai?
Umar al-Khattab, sahabat agung, pernah berkata sebagaimana dikutip dari al-Qurtubhi:
"Saya sangat takjub dan hairan dengan orang-orang yang tidak mahu menikah kerana takut miskin, dan tidak mahu mencari kekayaan melalui perkahwinan, padahal Allah telah menjaminnya."
Nabi Muhammad s.a.w juga memberi gambaran yang praktikal.
Dalam sebuah riwayat dari Abu Hurairah r.a:-
"Makanan dua orang dapat mencukupi tiga orang, dan makanan tiga orang dapat mencukupi empat orang." - [Riwayat Bukhari dan Muslim]
Tidak hairanlah Ibnu Mas'ud pernah berkata, "Carilah kekayaan dan rezeki melalui pernikahan," kemudian beliau membaca firman Allah dalam surah An-Nur: 32
Apalagi, sama-sama hapuskan berhala materialisme dalam hati dan fikiran.
Buat kaum Hawa,
Yakin dan percayalah pada insan yang telah ditunjukkan Allah dalam istikharahmu walauapapun keadaannya pada masa ini, asalkan baik agamanya. Sama ada dia masih belajar atau masih bertukar-tukar kerja, percayalah padanya.
Buat Syabab,
Rezeki Allah amat luas, jangan dirisaukan sangat. Walaupun sesuatu pekerjaan itu tidak terpandang di sisi masyarakat contohnya bekerja sendiri namun terakam mulia dalam hadis Rasulullah s.a.w.
Beliau bersabda:
"Pekerjaan yang terbaik adalah usaha seseorang dengan tangannya sendiri dan semua penjual beli yang baik." - [Riwayat Ahmad, Baihaqi dan lain-lain]
Jika kerisauan untuk menikah disebabkan faktor orang tua, berbincanglah dengan mereka penuh hikmah.
Hati mereka milik Allah, dipegang Allah dan boleh dilunakkan oleh Allah dalam sekelip mata.
Ianya menuntut doa, kesungguhan dan keberanian.
Orang tua akan cair jua dengan kebaikan kerana merekalah insan yang paling inginkan kebaikan untuk seorang anak, Percayalah!
Jika terubat segala kerisauan dan tertanam kukuh sebuah keyakinan maka laksanakanlah khitbah (pertunangan).
Selama tempoh khitbah, berkongsilah apa yang dirasakan mustahak dan tidak terlalu kerap berhubung untuk menjaga kesucian ikatan.
Tempoh itu sesungguhnya amat menguji. Pastikan ikatan itu terjaga dari kelalaian dan segala perbuatan yang menghampiri zina.
Laksanakanlah ikatan dengan mana paling memudahkan lelaki. Aisyah r.a menjelaskan:-
"Sesungguhnya di antara keberkatan wanita ialah memudahkan peminangan dan kemudahan maharnya". - [Riwayat Ahmad]
Oh, kaum Hawa!
Tidakkah kamu mahu menjadi wanita yang berkat? Oh, mudah kahwin itu rupanya jika ikut agama!
Apa tunggu lagi wahai yang dah berpunya? Pilihlah untuk berkahwin.
Takutlah pada Allah melebihi takutmu pada segala persoalan di benakmu.
Yakinlah pada Allah. Berdoalah padaNya agar dipermudahkan nikah buatmu.
"Wahai para pemuda, siapa yang mampu, berkahwinlah! Sesungguhnya ia menundukkan pandangan dan menjaga kemaluan. Siapa yang tidak mampu berpuasalah." - [Riwayat Bukhari]